Skip to content
HIGH INSPECTOR OF JUSTICE
Toggle menu
  • Home
  • About Us
    • High Inspector of Justice
    • Office of the High Inspector of Justice
      • Organizational Structure
      • Our Staff
      • Code of Ethics
    • Contact
  • News
    • Vacancies
    • Non-Magistrate Inspectors Recruitment
    • Press Release
    • Public Notice for Announcement of Decision
    • Monthly Newsletter
      • Subscribe
  • Legislation
    • Constitution
    • Laws
    • Acts of the High Inspector
    • Reports and Strategies
    • Thematic Inspection Reports
    • Agreements
  • Complaint Form
    • File a Complaint
    • Admissibility of the Complaint
  • Transparency Program
    • Transparency Program of the HIJ
    • Coordinator on the Right to Information
    • Privacy Policies
    • Budget
    • Public Procurement Register
    • Signaling Forms
  • RESIJ
    • Tirana 2022
    • ILD in RESIJ
    • Events
    • Documents
  • Shqip
  • English

Budget

YEAR 2024
  • Monitoring reports on the implementation of the 4-Month budget 2024
  • Monitoring reports on the implementation of the 8-Month budget 2024
  • Monitoring reports on the implementation of the 12-Month budget 2024
YEAR 2023
  • Monitoring reports on the implementation of the 4-Month budget 2023
  • Monitoring reports on the implementation of the 8-Month budget 2023
  • Monitoring reports on the implementation of the 12-Month budget 2023
YEAR 2022
  • Detailed investment budget for 2022
  • Detailed current expenditures budget for 2022
  • Monitoring reports on the implementation of the 4-Month budget 2022
  • Monitoring reports on the implementation of the 8-Month budget 2022
  • Reports and monitoring for 2022
YEAR 2021
  • Detailed investment budget for 2021
  • Detailed current expenditures budget for 2021
  • Monitoring reports on the implementation of the 4-Month budget 2021
  • Monitoring reports on the implementation of the 8-Month budget 2021
  • Monitoring reports on the implementation of the 12-Month budget 2021
YEAR 2020

Budget and investment plan table

  • The investment plan in details for 2020-2022
  • The budget in details for 2020-2022
  • Reports and monitoring for 2020

NOTIFICATION

To further facilitate the complaining procedure, the Office of the High Inspector of Justice introduces a new, more simplified form of complaining procedure that citizens or institutions may use to file for allegations of misconduct by judges and prosecutors in Albania.

This explanatory remark of the procedure is accompanied with concrete examples of decisions of the High Inspector of Justice for each of the criteria, set in the law, for the admissibility and review of the complaints.

For more information, please click here.

Pages

  • Strategies
  • Monthly Newsletter
  • High Inspector of Justice
  • Contact
  • Laws
  • Acts of the High Inspector
  • Reports and Strategies
  • Home
  • Press Release
  • Agreements
  • Non-Magistrate Inspectors Recruitment
  • Register of Requests and Replies
  • Newsletter
  • Survey on HIJ activity
  • Public Notice for Announcement of Decision
  • Frequent questions on HIJ complaints
  • Thematic Inspection Reports
  • ILD in RESIJ
  • File a Complaint

Bulevardi “Dëshmorët e Kombit”  |  Godina nr. 13 |  Tiranë  |  info@ild.al |  +35542217217 

© 2021 High Inspector of Justice. All rights reserved.

Si Pranohen Ankesat

Inspektori i Lartë i Drejtësisë, pas marrjes së ankesës brenda 5 ditëve nga marrja konfirmon me shkresë marrjen e saj.  Pasi është konfirmuar marrja e ankesës, Inspektori i Lartë i Drejtësisë ka afat 3 tre muaj nga marrja e saj t’a shqyrtojë duke filluar kontrollin.  Kontrolli siguron që ankesa plotëson kushtet që ka vendosur ligji për të qenë e pranueshme.  Kontrolli i pranueshmërisë,  ka të bëjë me:

  • Mënyrë e paraqitjes, pra nëse ankesa është e paraqitur me shkrim;
  • Të dhënat si emri, mbiemri dhe adresa juaj;
  • Përshkrimin e fakteve dhe rrethanave për të cilat ankoheni;
  • Emrin, mbiemrin e gjyqtarit apo prokurorit, bashkë me gjykatën apo prokurorinë ku ka ushtruar funksionin në kohën kur ka ndodhur rrethana apo fakti ndaj të cilit ankoheni;
  • faktet kanë ndodhur pas 5 viteve nga koha kur ka ndodhur fakti apo rrethana e pretenduar.
  • në përmbajtje nuk ka elemente abuzive, nuk është haptazi e pabazuar ose e përsëritur nga i njëjti ankues;
  • sjelljen e magjistratit, i cili ka qenë në detyrë në kohën kur ka ndodhur rrethana apo fakti për të cilën ankoheni;
  • sjelljen së magjistratit, të parashikuar si shkelje disiplinore nga ligji në fuqi në kohë kur shkelja e pretenduar ka ndodhur;
  • sjelljen e magjistratit që, nëse provohet se është kryer, përbën shkelje disiplinore të parashikuar nga ligji.

Vetëm pasi plotësohen të gjitha këto kushte, ankesa pranohet dhe vijohet me procedurat e verifikimit të pretendimeve të ngritura në ankesë.  Nëse njëri ose më shumë kritere nuk plotësohet, atëherë Inspektori i Lartë i Drejtësisë nxjerr vendimin për arkivimin e ankesës.  Ju do të njoftoheni për vendimin e arkivimit të ankesës dhe për të drejtën tuaj për t’u ankuar, ku mund të ankoheni  ndaj vendimit bashkë me afatin brenda të cilit mund të ankoheni.